ŠKOLNÍ PROGRAM
Základem pedagogické práce v MŠ je školní vzdělávací program s vytyčenými integrovanými bloky. Každý integrovaný blok má několik podtémat, která jsou dětem blízká, vychází z jejich vlastních zkušeností nebo jsou pro ně zajímavá. Nabídka není závazná, ale pedagogové si vybírají a upravují podtémata tak, aby byla přiměřená věku a složení dětí, počasí, aktuální situaci ve třídě, nabídce okolí… Vždy ale nabízené činnosti musí směřovat k plnění cílů, výstupů a očekávaných kompetencí.
Náš školní vzdělávací program má název: "S pohádkou poznáváme svět kolem nás". Celková koncepce programu vychází z pohádek.
Kde se tu vzaly pohádky a kdo je složil z vět?
Připluly zdávna řekou řeči.
Chyť si je, milý vypravěči, a začni vyprávět!
J. Žáček, Pohádky na dobrý den
Formy vzdělávání
Vzdělávání je přizpůsobeno vývojovým, sociálním a emocionálním potřebám dětí předškolního věku a doplňuje rodinnou výchovu. Specifickou formou je didakticky zacílená činnost - pedagog s dítětem naplňuje konkrétní vzdělávací cíle formou záměrného i spontánního učení. Děti jsou vedeny k samostatným činnostem, k individuální volbě činností, ke kolektivní spolupráci, je podněcováno jejich sebevědomí atd.
Výchovně vzdělávací činnosti mají různou formu:
● spontánní činnosti
● řízené a samostatné činnosti (frontální činnosti, skupinové činnosti, individuální činnosti, prožitkové učení, experimentování, projektové učení, problémové učení)
● relaxační činnosti
● odpočinkové činnosti
● další aktivity (zájmové aktivity, výlety, plavecký kurz ...)
K dětem se specifickými vzdělávacími potřebami pedagog přistupuje individuálně tak, aby napomáhal optimálnímu rozvoji osobnosti dítěte a co největší samostatnosti (př. děti s odloženou školní docházkou).